JANJAAP STRUIS, IT-SPECIALIST BIJ LISA SERVICEDESK
"Lastige klant aan de lijn? Verbind maar door met mij!"
‘Elke werkdag is voor mij anders dan de vorige. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor UT-medewerkers en studenten met IT-problemen, dus elk volgend telefoontje is een verrassing. Het ene moment krijg ik een simpele vraag over het kopen van een router, om daarna een netwerkprobleem voorgeschoteld te krijgen, waarvoor ik zelf ook een tijd moet zoeken naar de oplossing. Meestal zijn het leuke gesprekken, terwijl ik soms ook klanten tegenkom met veel weerstand. Zo’n lastig gesprek in goede banen leiden op weg naar een tevreden klant vind ik een mooie uitdaging. Is er een boze klant aan de lijn? Verbind maar door met mij!’
Geavanceerde IT-systemen
‘Doordat de UT een vooruitstrevende universiteit is, is er constant vernieuwing gaande. Zo willen promovendi steeds geavanceerdere systemen gebruiken – en wij moeten die kunnen ondersteunen. Of neem het invoeren van nieuwe programma’s of systemen: dat vraagt van ons dat we meedenken over de gebruiksvriendelijkheid. Ik krijg volop kansen om in interessante projectteams mee te draaien.’
Eindeloze ontplooiingsmogelijkheden
‘Wat werken bij de UT zo leuk maakt is de combinatie van afwisseling, enorm goede secundaire voorwaarden en ruimte voor inbreng van eigen ideeën. Als ik me wil verdiepen in een onderwerp krijg ik daar alle mogelijkheden voor. Zo heb ik een training gevolgd bij Microsoft en ben ik nu Apple Certified Specialist. Constant blijven leren en streven naar verbetering, daar ga ik voor. Veel voorkomende issues van medewerkers pak ik graag grondig aan. Het geeft me echt een kick als een net gevolgde cursus me precies het goede idee geeft voor een oplossing.’